Lazada Malaysia

Bagi anda yang saban hari berFacebook seperti saya, anda pastinya pernah atau selalu terserempak dengan iklan Lazada Malaysia di laman sesawang Facebook. Selalunya kita tidak pernah peduli atau ambil pusing tentang iklan tersebut. 

Menurut Giacomo Ficari, Pengarah Urusan Lazada Malaysia, prasarana membeli-belah secara online yang dilakukan melalui komputer dan smartphone ini memberi fokus sepenuhnya kepada keselesaan bershopping di hujung jari dan mempastikan produk sampai ke destinasi dengan pantas dan selamat. Berbisnes cara ini memang bijak dan berbeza dari bisnes konvensional. Dalam terma bisnes kaedah ini juga dikenali sebagai "EdgeCraft". Guru kaedah ini adalah Seth Godin.
Tahukah anda Lazada Malaysia menjual lebih daripada 16,000 barangan secara online. Ianya termasuklah gajet-gajet elektronik, peralatan dan perhiasan rumah, buku, permainan kanak-kanak, permainan video, produk-produk kecantikan dan kesihatan serta peralatan sukan, Lazada Malaysia yang berpusat di SouthGate Commercial Centre ini menyimpan stok lebih daripada 500 jenama terkemuka tempatan dan luar negara seperti Samsung, Nikon, Sony, Nokia, Phillips, Yonex, Huggies, Hello Kitty dan banyak lagi.
Foto di atas tidak perlu penjelasan. Itulah salah satu faktor kenapa Lazada Malaysia semakin mendapat sambutan. Faktor ini juga menjadikan 50% pelanggan-pelanggannya  membeli berulang kali. Diatas  kejayaan inilah, Kelab Usahawan Muda Malaysia memilih jenama Lazada Malaysia sebagai satu lagi cabang bisnes yang boleh diaplikasi serta merta oleh Ahli-Ahli  Eksekutif KUMM. Inilah ruang bisnes era digital. Dengan modal bisnes mampu-mula sebanyak RM50, inilah kaedah berbisnes "Lean StartUp" yang dipelopori oleh Eric Reis dalam bukunya yang judulnya sama.

Jadi, tunggu apa lagi? SILA DAFTAR DI SINI.

Selamat Datang ke Lazada Malaysia!